Fakt nebo mýtus? Jak je to s doplněním vápníku konzumací skořápek

Pravda je, že vaječná skořápka skutečně obsahuje hodně vápníku. Ovšem ve formě uhličitanu vápenatého, který je v našem těle v nerozpustné formě poměrně těžko využitelný. Proto se traduje onen fígl s pokapáním skořápky citronem.

Přidáním citronu se uhličitan vápenatý převede na rozpustný citrát, který už náš organizmus umí vstřebat o něco lépe.

vejce_skorapka

Odborníci říkají, že není důležité, jak dlouho vaječné skořápky v citronové šťávě necháte, ale kolik citronu k nim přidáte.  „Skořápka se musí alespoň částečně rozpustit,“ radí docentka Kamila Míková z Ústavu analýzy potravin a výživy.  Před rozšířenou lidovou „radou“ v podobě přímé konzumace rozdrcených skořápek varuje! „Na povrchu skořápky je vždy mnoho mikroorganismů, často i salmonela a pouhé omytí dostatečně nesníží riziko salmonelózy.“ Pokud se tedy skořápky rozhodnete jíst, povařte je před tím při teplotě nad 70°C minimálně 10 minut.

Vhodnějším zdrojem vápníku z pohledu bezpečnosti i využitelnosti jsou podle docentky Míkové šumivé kalciové tablety.

-čp-

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *