VIDEO: Červená čočka

Červená čočka je do patnácti minut uvařená a nemusí se předem namáčet. Rychle se rozvaří na kaši, takže je ideální k zahušťování nejrůznějších pokrmů místo mouky. Prodává se hlavně loupaná. Jako taková nenadýmá, mohou ji spokojeně konzumovat i nejmenší děti nebo těhotné a kojící ženy.

Díky obsahu bílkovin, minerálních látek a vitaminů každé jídlo, do kterého červenou čočku přidáte, ještě zhodnotíte.

Červená čočka chutná skvěle, třeba když do ní přidáte trochu rozmarýnu, olivový olej nebo máslo a dochutíte jí solí.

Základní příprava červené čočky: Loupanou čočku propláchněte pod tekoucí vodou, přesypte do dvojnásobného množství vody (např.: na sklenici čočky použijte 2 sklenice vody), přiveďte k varu a vařte 10 – 15 minut do měkka. Před dovařením osolte.

Vařenou luštěninu můžete dále ochucovat bilinkami, orestovat na česneku a římském kmínu s kurkumou a cibulkou a pod.

Poslechněte si více o červené čočce na našem videu níže:

Červená čočka a zdraví:

  • působí proti zácpě a střevním potížím
  • neobsahuje lepek
  • antioxidant
  • podporuje krvetvorbu
  • podporuje nervový systém
  • lehce stravitelná ( jako loupaná a půlená, která se nejčastěji prodává )
  • zasytí a zvyšuje výkonnost
  • snižuje obsah cukru v krvi
  • snižuje hladinu cholesterolu
  • zdroj rostlinných bílkovin – vliv na růst svalů
  • nenadýmá
  • využívá se i proti neurózám, má antistresové účinky
  • působí jako prevence proti nádorovým onemocněním

 

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *